Η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει περίπου 5 εκατομμύρια πολίτες που έχουν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του gov.gr και έχουν καταχωρήσει τα στοιχεία τους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Αυτοί θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο πολλαπλής επιλογής, βαθμολογώντας την εμπειρία τους από 1 έως 10. Στο τέλος του ερωτηματολογίου, θα υπάρχουν και δύο ανοιχτές ερωτήσεις ώστε οι πολίτες να μπορούν να εκφράσουν συγκεκριμένες απόψεις ή προτάσεις βελτίωσης. Η συμμετοχή θα διαρκέσει δύο εβδομάδες.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιο, αυτή η διαδικασία αξιολόγησης δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να εκτιμήσουν τη λειτουργία κρίσιμων υπηρεσιών που αφορούν την καθημερινότητά τους με ασφαλή τρόπο, ηλεκτρονικά. Ο δεύτερος άξονας αφορά την ποιοτική αξιολόγηση και θα υλοποιείται μετά τις συναλλαγές του πολίτη με τις υπηρεσίες του Δημοσίου, παραχωρώντας του έναν προσωποποιημένο σύνδεσμο για την συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου.
Η διαδικασία αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών θα επαναλαμβάνεται κάθε έξι μήνες, ώστε να συγκεντρώνονται δεδομένα που θα επιτρέπουν τη σύγκριση της απόδοσης των υπηρεσιών με το πέρασμα του χρόνου. Οι υπηρεσίες που θα αξιολογηθούν περιλαμβάνουν αυτές της κεντρικής κυβέρνησης, όπως ο ΕΦΚΑ και οι εφορίες, καθώς και υπηρεσίες της δημοτικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης.
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, ο κ. Λιβάνιος δήλωσε ότι ήδη υφίσταται διαδικασία εσωτερικών αξιολογήσεων με διαθέσιμα συγκριτικά στοιχεία. Η κυβέρνηση προγραμματίζει τη χρήση σύγχρονων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για την αξιολόγηση της ποιότητας των βαθμολογιών που δίνονται στους υπαλλήλους.
Πηγή: newsbomb.gr