Για τον λόγο αυτό, το Ινστιτούτο Καταναλωτών προτείνει 7 βασικές συμβουλές για την αποφυγή ηλεκτρονικής απάτης. Είναι κρίσιμης σημασίας να είστε προσεκτικοί και να γνωρίζετε τους κινδύνους που σας περιβάλλουν.
1) Αποφεύγετε τη χρήση δημόσιων ή κοινών δικτύων για τις συναλλαγές σας στο Internet Banking. Βεβαιωθείτε ότι ο browser που χρησιμοποιείτε είναι ενημερωμένος στην τελευταία του έκδοση για τη μέγιστη ασφάλεια.
2) Για να συνδεθείτε στην τράπεζά σας, πληκτρολογήστε απευθείας τη διεύθυνση στο παράθυρο του browser σας και μην ακολουθείτε συνδέσμους από email ή μηνύματα (sms).
3) Ποτέ μην αποθηκεύετε τους κωδικούς σας σε κινητές συσκευές ή υπολογιστές. Οι κωδικοί πρόσβασης θα πρέπει να ανανεώνονται τουλάχιστον κάθε τρεις μήνες ή, το πολύ, κάθε έξι μήνες.
4) Μην αποκαλύπτετε ευαίσθητα στοιχεία όπως username και password μέσω τηλεφώνου, email, διαδικτυακών φορμών ή Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.
5) Για τις διαδικτυακές σας αγορές, επιλέξτε εμπόρους που παρέχουν σύγχρονα μέτρα ασφαλείας σύμφωνα με διεθνή πρότυπα.
6) Χρησιμοποιήστε προπληρωμένες (prepaid) κάρτες για τις online αγορές σας, περιορίζοντας την πιθανότητα απάτης. Επιπλέον, εγγραφείτε σε υπηρεσίες τραπεζικής που προσφέρουν άμεσες ειδοποιήσεις για τις κινήσεις του λογαριασμού σας.
7) Κλείστε τη λειτουργία ανέπαφων πληρωμών (NFC) όταν δεν πραγματοποιείτε συναλλαγές.
Η γνώση και η προσοχή είναι τα σημαντικότερα εργαλεία για την προστασία σας στον διαδικτυακό κόσμο.
Πηγή: newsbomb.gr