«Η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων έχει περισσότερα αρνητικά παρά θετικά επακόλουθα», υπογραμμίζει ο καθηγητής. Προκαλείται εκούσια υποβάθμιση της υγείας των οδηγών λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής, με συνέπειες όπως η σωματική αδράνεια, η οποία ευθύνεται για περίπου 6 εκατομμύρια θανάτους ετησίως από σχετικές αιτίες, συμπεριλαμβανομένων καρδιοαγγειακών νοσημάτων και νοητικών διαταραχών.
Αναφερόμενος στα οφέλη του περπατήματος, ο κ. Κουτεντάκης επισημαίνει ότι η εναλλακτική επιλογή να περπατάμε για αποστάσεις της τάξεως των 4 χιλιομέτρων μπορεί να καλύψει σχεδόν το σύνολο των ημερήσιων απαιτούμενων βημάτων για τη σωματική και νοητική μας υγεία. Με εκτιμήσεις ότι το κόστος της σωματικής αδράνειας στην Ελλάδα ξεπερνά το 1 δισ. ετησίως, η επιλογή του περπατήματος μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά οφέλη και για τους πολίτες και για το ΕΣΥ.
«Τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης ενός μέσου οχήματος παράγουν τόσες εκπομπές CO2 όσο ένας ενήλικας αναπνέει σε 30 ώρες», τονίζει. Αν λάβουμε υπόψη ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, προκύπτει ότι αυτές οι αχρείαστες μετακινήσεις μπορεί δυνητικά να συνεισφέρουν στην παραγωγή 1,5 εκατομμύριου τόνων διοξειδίου του άνθρακα, ένα από τα κύρια αέρια του θερμοκηπίου.
Τέλος, επισημαίνει ότι η οδήγηση σε πολυσύχναστες περιοχές με προβλήματα στάθμευσης και κυκλοφοριακής συμφόρησης συχνά δεν μειώνει τον χρόνο της διαδρομής σε σχέση με το περπάτημα. Αυτή η ανασκόπηση των δεδομένων και των συνεπειών τους αναδεικνύει τη σημασία της αλλαγής συμπεριφοράς στην καθημερινότητα μας.
Πηγή: newsbomb.gr