Μιλώντας λίγο αργότερα στο MEGA, ο Παπαδημητρίου αναδιέταξε τη θέση του, δηλώνοντας ότι η σύμβαση θα είχε προσφέρει επιπλέον ασφαλιστικές δικλίδες, επισημαίνοντας ότι τα ατυχήματα δεν μπορούν να αποκλειστούν, ακόμα και σε τμήματα του δικτύου όπου έχουν ολοκληρωθεί συστήματα όπως τα ETCS και η τηλεδιοίκηση. Σημείωσε ότι δεν μπορεί να γίνει λόγος για άμεση αιτιώδη σχέση μεταξύ της μη υλοποίησης της σύμβασης και του δυστυχήματος.
Το πόρισμα υπογραμμίζει την ανάγκη να εξεταστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη σιδηροδρομική ασφάλεια, ωστόσο αποφασίστηκε να μην εμβαθυνθούν σε ζητήματα χρηματοδότησης και ελέγχου που κρίθηκαν λιγότερο σχετικά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αποτυχίες των αυτοματοποιημένων συστημάτων ασφαλείας είναι συχνό φαινόμενο. Για παράδειγμα, το 2024 στην Ουαλία, δύο τρένα συγκρούστηκαν λόγω τεχνικής αστοχίας του συστήματος τηλεδιοίκησης, με θανάτους και τραυματισμούς.
Αναφορικά με την απουσία τηλεδιοίκησης, το πόρισμα επισημαίνει ότι αν και αυτή δεν καθιστά τα τρένα απευθείας μη ασφαλή, οι αρμόδιοι φορείς έπρεπε να τηρούν τους κανονισμούς και να λαμβάνουν επιπλέον μέτρα ασφαλείας, όπως η μείωση ταχύτητας και περιορισμός της ταχύτητας. Το δυστύχημα ωστόσο αναδεικνύει ότι οι εν λόγω κανόνες δεν τηρήθηκαν.
Πηγή: newsbomb.gr