Μάλιστα, παραθέτει σχετικά παραδείγματα από αρχαίες ελληνικές γιορτές, όπως τα «Ίσθμια» και τα «Πύθια». Όπως επισημαίνει, η εναλλακτική γραφή «Θεοφάνεια» με -ει- έχει τη βάση της στη δήλωση της πράξης και του επιθέτου, δηλαδή: θεοφανής – θεοφάνεια, με αντίστοιχες άλλες περιπτώσεις όπως η διαφανής – διαφάνεια.
Αναφέρει: «Η εορτή των Θεοφάνια είναι προτιμότερο να γράφεται με -ι-: τα Θεοφάνια. Εκτός από τη γνωστή χριστιανική γιορτή των Θεοφάνια, της βάπτισης του Χριστού και της φανέρωσης του Θεού, Θεοφάνια (τα), ήταν και μια αρχαία γιορτή στους Δελφούς, όπου έδειχναν στους λάτρεις του Απόλλωνα το άγαλμά του».
Συνοψίζοντας, σύμφωνα με τον καθηγητή, παρόλο που η γραφή «Θεοφάνεια» με -ει- μπορεί να δικαιολογηθεί, είναι πιο προτιμότερο για την εορτή σε ουδέτερο γένος να τηρηθεί η γραφή σε -ια: τα Θεοφάνια. Στηρίζεται σε παραδείγματα όπως τα Πύθια, τα Ίσθμια και τα Επιφάνια, με την εξαίρεση φυσικά της επιφάνειας από το επιφανής.
Πηγή: newsbomb.gr