Στην Υπάτη της Φθιώτιδας, οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα στο προαύλιο του ναού του Αγίου Νικολάου, όπου ντόπιοι και επισκέπτες γιορτάζουν με παραδοσιακούς χορούς και άφθονο φαγητό. Ένα αντίστοιχο κλίμα γιορτής παρατηρείται και στην Αμυγδαλιά Δωρίδας, όπου οι άντρες συμμετέχουν σε χορούς μαζί με τον ιερέα της εκκλησίας.
Ο Εσπερινός της Αγάπης ή Δεύτερη Ανάσταση, τελείται το απόγευμα της Κυριακής στις περισσότερες εκκλησίες και περιλαμβάνει την ανάγνωση του Ευαγγελίου του Ιωάννη, όπου αναφέρεται η εμφάνιση του Χριστού στους μαθητές του. η προφορά του Χριστιανικού Φιλιού της Αγάπης αποτελεί συμβολικό κομμάτι της τελετής, με την παράδοση να αντέχει στο χρόνο.
Στην Κέρκυρα, η Αναστάσιμη Ακολουθία έχει φαντασμαγορικό χαρακτήρα. Η πλατεία φωτίζεται από τις χιλιάδες λαμπάδες των πιστών και οι μπάντες παίζουν εύθυμα κομμάτια, δημιουργώντας ατμόσφαιρα εορτασμού που κρατά έως το πρωί. Αντίθετα, οι Κερκυραίοι το μεσημέρι τρώνε σούπα αυγολέμονο, προτού καταναλώσουν το παραδοσιακό αρνί.
Το πασχαλινό τραπέζι συνήθως περιλαμβάνει μαγειρίτσα, κόκκινα αυγά και ψητό αρνί. Το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών έχει βαθιά συμβολική σημασία, καθώς αντιπροσωπεύει τη γέννηση και την Ανάσταση.
Στο Λεωνίδιο Αρκαδίας, οι ντόπιοι γιορτάζουν την Ανάσταση με φωτεινά αερόστατα, ενώ στη Χίο το έθιμο του ρουκετοπολέμου παραμένει εντυπωσιακό και προσελκύει την προσοχή των ΜΜΕ. Στην Καλαμάτα, το παραδοσιακό έθιμο του σαϊτοπόλεμου συνδέει τις γιορτές με την ιστορία του 1821. Σε αντίθεση, στην Κύθνο, η κούνια αποτελεί πεδίο γλέντι και έρωτα μεταξύ νέων.
Στη Νάξο, το Πάσχα ξεχωρίζει με το παραδοσιακό «μπατούδο», ενώ στη Σαντορίνη κατά τη διάρκεια της Ανάστασης οι κάτοικοι συμμετέχουν σε δράσεις που περιλαμβάνουν αυτοσχέδια δικαστήρια και φωτιστικά σόου με μεταλλικά αντικείμενα.
Στην Κοζάνη, οι πιστοί ψάλλουν το «Χριστός Ανέστη» στα νεκροταφεία, διατηρώντας τον σεβασμό και την παράδοση ζωντανή, και στην Λίμνη Πλαστήρα τελούνται θρησκευτικές χοροί που συνδέουν την τοπική κοινότητα με τα έθιμα του Παθιασμένου Πάσχα.
Πηγή: newsbomb.gr