Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Ιωάννης Κ. Μουρμούρης, Καθηγητής “Management & Οικονομικής των Μεταφορών” ΔΠΘ, αναφέρθηκε σε σημαντικά θέματα, τονίζοντας ότι έχουν δαπανηθεί συνολικά 24 δισεκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια για να επιτευχθούν συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, δηλώνοντας ότι μια τέτοια κατάσταση «δεν έπρεπε να συμβεί».
Ο ίδιος πρότεινε τη σύσταση Υπουργείου Σιδηροδρόμων, θεωρώντας ότι η σοβαρότητα της κατάστασης το απαιτεί. Πρόσθεσε ότι είναι επιτακτική η επιστροφή του έμπειρου προσωπικού που έχει εκδιωχθεί στο παρελθόν, καθώς υπάρχουν υποδομές που χρειάζονται καλή διαχείριση. Παράλληλα, σε δήλωσή του, σημείωσε την ανάγκη να επαναλειτουργήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, που είναι κλειστή για τρία χρόνια.
Ο κ. Μουρμούρης συμφώνησε με τον Νίκο Χριστοδουλάκη και τον Βασίλη Ευμολπίδη για το ότι η σωτηρία των σιδηροδρόμων απαιτεί σοβαρή προσπάθεια, γνωστή και ως θαύμα. Ο κ. Ευμολπίδης τόνισε την ανάγκη συνεργασίας με ξένα σιδηροδρομικά δίκτυα και την ενίσχυση των συνδέσεων με τα ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να γίνει ο σιδηρόδρομος πιο ανταγωνιστικός.
Επιπλέον, ο Νίκος Χριστοδουλάκης υπογράμμισε την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι το τρένο μπορεί να είναι μια βιώσιμη λύση στην Πράσινη Μετάβαση. Αναφέρθηκε στους περιορισμένους πόρους που έχουν διατεθεί, συγκρίνοντάς τους με χώρες όπως η Ρουμανία και η Ιταλία, που έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στον σιδηρόδρομό τους.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσία του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Αναστάσιου Νικολαΐδη, υπεύθυνου Τομέα Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας πολιτική διάσταση στις συζητήσεις για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Πηγή: newsbomb.gr