Βιώσιμες Πρακτικές και Κλιματικές Πρωτοβουλίες για έναν Καλύτερο Πλανήτη

Βιώσιμες Πρακτικές και Κλιματικές Πρωτοβουλίες για έναν Καλύτερο Πλανήτη
Η βιωσιμότητα έχει καταστεί η βασική προϋπόθεση για την προστασία του πλανήτη μας από τη σοβαρή απειλή του ανθρακικού αποτυπώματος. Σήμερα, είναι επιτακτική η ανάγκη να συλλογικοποιήσουμε τις ενέργειές μας για να διασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τους εαυτούς μας και τις επόμενες γενιές. Παρ’ όλα αυτά, συχνά οι καθημερινές μας επιλογές, όπως αυτές που κάνουμε στο σούπερ μάρκετ, οδηγούν σε σπατάλη τροφίμων, συμβάλλοντας έτσι στην επιδείνωση της περιβαλλοντικής κρίσης.

Στον επιχειρηματικό τομέα, παρατηρούμε ότι πολλές αλυσίδες καταστημάτων αρχίζουν να αναγνωρίζουν τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης και προχωρούν σε νέες πρακτικές. Ένα φωτεινό παράδειγμα είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία έχει λάβει πρωτοβουλίες για τη δημιουργία μιας κλιματικά ανθεκτικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές αερίων μέχρι το 2040 και για το σύνολο της αλυσίδας προμηθευτών της μέχρι το 2050.

Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται στενά με τους προμηθευτές της, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 85% των εκπομπών αερίων. Μέσα από πάνω από 120 συναντήσεις, έχει θέσει σε εφαρμογή σχέδια δράσης που εστιάζουν στις εκπομπές CO2 που προκύπτουν από την παραγωγική διαδικασία των συνεργατών της.

Επιπλέον, το 2024, δημιούργησε το ΑΒ Climate Hub, μια πλατφόρμα που ενημερώνει και προετοιμάζει όλους τους συμμετέχοντες στην εφοδιαστική της αλυσίδα για την παρακολούθηση και τη μέτρηση του ανθρακικού αποτυπώματος. Σκοπός είναι να ευαισθητοποιηθούν όλοι γύρω από την αναγκαιότητα της βιωσιμότητας και της κλιματικής δράσης.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ήδη εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά σε 12 καταστήματά της και στα κεντρικά γραφεία της, μεταβαίνοντας σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ ο εταιρικός της στόλος περιλαμβάνει και υβριδικά οχήματα. Για να βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση, εφαρμόζει κεντρικοποιημένα συστήματα παρακολούθησης, εστιάζοντας σε φυσικά ψυκτικά μέσα στα ανακαινισμένα και νέα της καταστήματα.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι κλιματικές πρωτοβουλίες όπως αυτές της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι καίριας σημασίας για την προώθηση ενός διαλόγου σε όλο τον κλάδο, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία και τη δέσμευση σε βιώσιμες πρακτικές. Με αυτές τις προσπάθειες, όχι μόνο διαμορφώνουμε μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιχειρηματική στρατηγική, αλλά και αναδεικνύουμε τη σημασία της συλλογικής δράσης για την προστασία του πλανήτη.

Πηγή: newsbomb.gr

Back To Top