Ωστόσο, ιστορικοί όπως ο Dr. Clyde Billington τονίζουν ότι οι ευαγγελικές πηγές είναι οι μοναδικές αναφορές που διαθέτουμε, και παρόλο που συναινέσουν στην Βηθλεέμ ως πιθανό τόπο γέννησης, υπάρχουν ανακολουθίες στην αφήγηση. Ο ίδιος εκφράζει πεποίθηση ότι η Βηθλεέμ είναι ο τόπος γέννησης του Χριστού, στηριζόμενος στις αναφορές των Ευαγγελίων.
Αντίθετα, άλλοι ερευνητές προτείνουν ότι ο Ιησούς ενδέχεται να έχει γεννηθεί στη Ναζαρέτ, 175 χιλιόμετρα μακριά από τη Βηθλεέμ. Η καθηγήτρια Helen Bond επεσήμανε ότι υπάρχουν ελλείψεις στους ισχυρισμούς περί γέννησης στη Βηθλεέμ, καθώς το παλαιότερο ευαγγέλιο, αυτό του Μάρκου, δεν αναφέρει τη γέννηση του Ιησού. Ακόμη και στα ευαγγέλια που αναφέρουν τη Βηθλεέμ, οι λεπτομέρειες διαφέρουν, με τον Λουκά να υποδεικνύει ότι η Αγία οικογένεια ταξίδεψε σε αυτήν για μια απογραφή.
Μια ενδιαφέρουσα θεωρία συνέχει να προτείνει την ύπαρξη ενός άλλου χωριού με την ονομασία Βηθλεέμ στη Γαλιλαία. Ο αρχαιολόγος Aviram Oshri διατεί διόλου ότι αυτό το χωριό θα μπορούσε να είναι ο πραγματικός τόπος γέννησης του Ιησού, που τοποθετεί περίπου 100 χιλιόμετρα από την Βηθλεέμ της Ιουδαίας. Ανασκαφές στην περιοχή απέδειξαν την ύπαρξη αρχαίων υποδομών που ενδέχεται να σχετίζονται με την ιστορία της γέννησης.
Παρά την αμφισβήτηση των λεπτομερειών, είναι πιθανό ότι η σύνδεση της Βηθλεέμ με τον Ιησού προήλθε από μια προφητεία που δήλωνε πως ο Μεσσίας θα γεννιόταν εκεί, ενισχύοντας την επιβεβαίωση της αναγωγής του στις ρίζες του βασιλιά Δαβίδ. Αν και πολλοί κριτικοί πιστεύουν ότι η γέννηση του Ιησού στη Βηθλεέμ έχει περισσότερες συμβολικές παρά ιστορικές βάσεις, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τις πολιτισμικές και θρησκευτικές συνδέσεις που έχουν προκύψει από αυτή την αφήγηση.
Τελικά, εάν ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ ή τη Ναζαρέτ, ή με τον προσδιορισμό άλλης τοποθεσίας, η σημασία της αφήγησης φαίνεται να υπερβαίνει τα ιστορικά δεδομένα, αναδεικνύοντας την πνευματική της διάσταση.
Πηγή: newsbomb.gr