Τίτλος: Τραγωδία στη Νότια Κορέα από τη συντριβή πτήσης της Jeju Air και οι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτήν

Τίτλος: Τραγωδία στη Νότια Κορέα από τη συντριβή πτήσης της Jeju Air και οι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτήν
Λίγο πριν από τη συντριβή της πτήσης 2216 της Jeju Air, ένας επιβάτης του Boeing 737-800 έστειλε μήνυμα σε φίλο του αναφέροντας ότι το αεροσκάφος είχε χτυπήσει ένα πουλί. Σύμφωνα με την επικοινωνία, είπε: «Δεν μπορούμε να προσγειωθούμε επειδή ένα πουλί πιάστηκε στο φτερό μας». Αυτά τα τελευταία λόγια διαβιβάστηκαν μέσω της πλατφόρμας KakaoTalk το πρωί της τραγωδίας.

Η συντριβή αυτή, η οποία αποδείχθηκε η πιο θανατηφόρα στη Νότια Κορέα από το 1997, ενδέχεται να οφείλεται στο χτύπημα πουλιού, την έλλειψη ανάπτυξης του συστήματος προσγείωσης και σε ένα τσιμεντένιο φράγμα κοντά στον διάδρομο προσγείωσης. Παρά την απλή λύση που φαίνεται, λίγες ημέρες μετά την τραγωδία, τα πραγματικά αίτια της συντριβής παραμένουν άγνωστα και ενδέχεται να πάρει μήνες για να υπάρξουν καθαρές απαντήσεις. Από την πλευρά τους, αξιωματούχοι των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων της Boeing και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, συνεργάζονται με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων της Νότιας Κορέας για να φωτίσουν το περιστατικό.

Πριν από την αναγκαστική προσγείωση, ο πιλότος κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, επαναλαμβάνοντας τη δήλωση «mayday» και αναφέροντας χτύπημα πουλιού. Ο πύργος ελέγχου είχε προηγουμένως προειδοποιήσει για την παρουσία πουλιών στην περιοχή. Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το χτύπημα πουλιού μπορεί να έχει προκαλέσει σοβαρές βλάβες σε έναν ή και στους δύο κινητήρες, προκαλώντας αδυναμία στον πιλότο να αναπτύξει τα συστήματα προσγείωσης εγκαίρως. Η κατάσταση αυτή κατέστησε την προσγείωση εξαιρετικά δύσκολη, με ελάχιστο χρόνο στη διάθεση του πληρώματος για να ενεργήσει.

Οι αρχές της κορεατικής κυβέρνησης επισημαίνουν το τσιμεντένιο φράγμα στο σημείο της πρόσκρουσης, λέγοντας ότι τέτοιου είδους κατασκευές δεν είναι συνήθως τοποθετημένες κοντά στους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης. Ορισμένοι ειδικοί αμφισβητούν την ασφάλεια τέτοιων κατασκευών, καθιστώντας σαφές ότι η παρουσία τους μπορεί να προκαλέσει σοβαρές συνέπειες σε περίπτωση ατυχήματος. Έχουν σημειώσει ότι αν δεν υπήρχε το φράγμα, οι πιθανότητες επιβίωσης για τους επιβάτες θα ήταν πολύ υψηλότερες.

Το Boeing 737-800 έχει γενικά καλό ιστορικό ασφάλειας, με μόλις 10 θανατηφόρα ατυχήματα από το 1959 μέχρι το 2023. Οι αεροπορικές αρχές τονίζουν ότι, αν και η πτήση 2216 όντως αντιμετώπισε προβλήματα, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα ίδια θα συμβούν με άλλα αεροσκάφη αυτού του τύπου.

Οι έρευνες συνεχίζουν και αναμένονται περισσότερες πληροφορίες, καθώς οι αρχές επιδιώκουν τη διαλεύκανση όλων των αιτίων πίσω από το σφοδρό αυτό ατύχημα. Πηγή: newsbomb.gr

Back To Top