Η ΕΚΠΟΙΖΩ προσδιορίζει κάποιες απάτες που συχνά χρησιμοποιούνται για να εκμαιεύσουν προσωπικές ή οικονομικές πληροφορίες από τους καταναλωτές. Οι μορφές αυτές περιλαμβάνουν:
1. Απάτες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων: Αυτές οι κλήσεις προέρχονται από άγνωστο αριθμό ή από αριθμούς που μοιάζουν με τηλεφωνικά κέντρα μεγάλων τραπεζών (vishing), όπου οι απατεώνες προσποιούνται ότι είναι εκπρόσωποι των τραπεζών.
2. Απάτες μέσω απατηλών τηλεοπικών μηνυμάτων και SMS: Αυτά περιέχουν συνδέσμους που οδηγούν σε ψεύτικες ιστοσελίδες των τραπεζών, στις οποίες οι χρήστες καλούνται να καταχωρίσουν τους προσωπικούς τους κωδικούς.
3. Απάτες μέσω μηχανημάτων ηλεκτρονικών ταχυδρομείων: Συγκεκριμένα μηνύματα προτρέπουν τους παραλήπτες να πατήσουν έναν σύνδεσμο για να αποφύγουν την ακύρωση της κάρτας τους, προκαλώντας ανησυχία και πίεση.
Στην περίπτωση που οι καταναλωτές υποπτευθούν ή διαπιστώσουν ότι έχουν πέσει θύματα κάποιας από τις προαναφερθείσες απάτες, η ΕΚΠΟΙΖΩ προτείνει τις παρακάτω ενέργειες: άμεση επικοινωνία με την τράπεζα για την ακύρωση της ύποπτης συναλλαγής και τη φραγή του λογαριασμού, υποβολή μήνυσης κατά αγνώστου στο τμήμα ηλεκτρονικού εγκλήματος, και καταγγελία στην τράπεζα.
Η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ υπογραμμίζει επίσης ότι οι καταναλωτές ευθύνονται έως 50 ευρώ σε περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής μιας χρεωστικής κάρτας, ενώ η τράπεζα είναι υποχρεωμένη να καλύψει τη διαφορά. Σε περιπτώσεις phishing, η ευθύνη του καταναλωτή μπορεί να φτάσει μέχρι 1.000 ευρώ, εφόσον διαπιστωθεί σοβαρή αμέλεια.
Για περισσότερες πληροφορίες και υποστήριξη, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με:
– Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή: https://kataggelies.mindev.gov.gr/
– Γραμμή Καταναλωτή: 1520
– Τράπεζα της Ελλάδος: [email protected]
– ΕΚΠΟΙΖΩ: [email protected]
Πηγή: newsbomb.gr