Προσοχή στις Τραπεζικές Απάτες και Πώς Να Προστατευτείτε

Προσοχή στις Τραπεζικές Απάτες και Πώς Να Προστατευτείτε
Με την αύξηση των περιστατικών τραπεζικών απάτες, οι καταναλωτές καλούνται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή κατά τις τραπεζικές τους συναλλαγές. Σύμφωνα με τη νομική σύμβουλο της ΕΚΠΟΙΖΩ, Βίκυ Τζέγκα, πολλές φορές οι τράπεζες δεν επιστρέφουν τα ποσά που έχουν αφαιρεθεί παράνομα μέσω της μεθόδου phishing, αποδίδοντας τη συνολική ευθύνη στους πελάτες τους.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ προσδιορίζει κάποιες απάτες που συχνά χρησιμοποιούνται για να εκμαιεύσουν προσωπικές ή οικονομικές πληροφορίες από τους καταναλωτές. Οι μορφές αυτές περιλαμβάνουν:

1. Απάτες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων: Αυτές οι κλήσεις προέρχονται από άγνωστο αριθμό ή από αριθμούς που μοιάζουν με τηλεφωνικά κέντρα μεγάλων τραπεζών (vishing), όπου οι απατεώνες προσποιούνται ότι είναι εκπρόσωποι των τραπεζών.
2. Απάτες μέσω απατηλών τηλεοπικών μηνυμάτων και SMS: Αυτά περιέχουν συνδέσμους που οδηγούν σε ψεύτικες ιστοσελίδες των τραπεζών, στις οποίες οι χρήστες καλούνται να καταχωρίσουν τους προσωπικούς τους κωδικούς.
3. Απάτες μέσω μηχανημάτων ηλεκτρονικών ταχυδρομείων: Συγκεκριμένα μηνύματα προτρέπουν τους παραλήπτες να πατήσουν έναν σύνδεσμο για να αποφύγουν την ακύρωση της κάρτας τους, προκαλώντας ανησυχία και πίεση.

Στην περίπτωση που οι καταναλωτές υποπτευθούν ή διαπιστώσουν ότι έχουν πέσει θύματα κάποιας από τις προαναφερθείσες απάτες, η ΕΚΠΟΙΖΩ προτείνει τις παρακάτω ενέργειες: άμεση επικοινωνία με την τράπεζα για την ακύρωση της ύποπτης συναλλαγής και τη φραγή του λογαριασμού, υποβολή μήνυσης κατά αγνώστου στο τμήμα ηλεκτρονικού εγκλήματος, και καταγγελία στην τράπεζα.

Η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ υπογραμμίζει επίσης ότι οι καταναλωτές ευθύνονται έως 50 ευρώ σε περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής μιας χρεωστικής κάρτας, ενώ η τράπεζα είναι υποχρεωμένη να καλύψει τη διαφορά. Σε περιπτώσεις phishing, η ευθύνη του καταναλωτή μπορεί να φτάσει μέχρι 1.000 ευρώ, εφόσον διαπιστωθεί σοβαρή αμέλεια.

Για περισσότερες πληροφορίες και υποστήριξη, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με:

– Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή: https://kataggelies.mindev.gov.gr/
– Γραμμή Καταναλωτή: 1520
– Τράπεζα της Ελλάδος: [email protected]
– ΕΚΠΟΙΖΩ: [email protected]

Πηγή: newsbomb.gr

Back To Top