Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Public Economics, μελετώνται οι συνέπειες της απόφασης των μαθητών να επαναλάβουν τις εξετάσεις, εξετάζοντας τις επιδόσεις τους και τη μελλοντική τους φοιτητική πορεία. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι τόσο η αβεβαιότητα όσο και η αναμονή που βιώνουν οι μαθητές έχουν ψυχολογικό και οικονομικό κόστος για αυτούς και τις οικογένειές τους. Για το λόγο αυτό, προτείνουν τη δυνατότητα διεξαγωγής των εξετάσεων δύο φορές τον χρόνο, πρωτοβουλία που θα μπορούσε να μειώσει το χρονικό διάστημα αβεβαιότητας στους έξι μήνες.
Η έρευνα, με τίτλο “Do Second Chances Pay Off? Evidence from a Natural Experiment with Low-Achieving Students”, καταδεικνύει ότι περίπου 70.000 μαθητές συμμετέχουν ετησίως στη διαδικασία, προσδοκώντας να εισαχθούν στις σχολές που επιθυμούν. Όμως, σχεδόν το 15% από αυτούς αναγκάζονται να επαναλάβουν τις εξετάσεις, είτε επειδή δεν κατάφεραν να εισαχθούν σε σχολή που τους ικανοποιεί είτε επειδή δεν πέτυχαν καθόλου.
Οι ειδικοί υποστηρίζουν επίσης ότι το δημοσιονομικό κόστος της οργάνωσης των πανελλαδικών εξετάσεων δύο φορές το χρόνο θα πρέπει να αξιολογηθεί σε σχέση με το όφελος από την ταχύτερη ενσωμάτωση των πτυχιούχων στην αγορά εργασίας. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα προήλθαν από ανώνυμα μηχανογραφικά δελτία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενώ η μελέτη έγινε από την Άσπα Μπιζοπούλου σε συνεργασία με άλλες ερευνητές.
Πηγή: newsbomb.gr